Rottnest island

et lite paradis helt for deg selv!:)

G'day Mate!
har naa voert i perth i 4 dager etter aa forlatt fremantle ( suburb) etter at dag og ole dro til cairns. var egentlig meningen at jeg skulle dra oppover vestkysten paa soendag. jeg hadde hengt opp lappe om skyss oppover og fikk svar fra en tysker som hadde egen bil og som skulle dra i helga. men natt til soendag hadde noen brutt seg inn i bilen hans og tatt pass, foererkort og alle kloerne hans, saa naa kan ikke han begynne aa kjoere foer neste uke, saa da er jeg her i perth litt lengre. men kan heller ikke vente til neste uke siden jeg bare har 16 dager igjen paa vestkysten, saa da hadde jeg et problem. guidede bussreiser oppover kunne jeg heller ikke ta, det var for dyrt. ca 6000 kr for en 10 dagers tur!! visste ikke helt hva jeg skulle gjoere, helt til jeg fikk en telefon fra et par fra england som skal kjoere oppover kysten paa loerdag, og lurte paa om jeg enda trengte skyss! Sweet!:) da var jeg plutselig paa g igjen:) saa naa har jeg altsaa frem til loerdag her i perth, og lurer paa om jeg i loepet av de neste dagene skal reise litt nedover kysten og se, faar se hvor mye det vil koste. begynner aa bli litt smaatt med penger:P (krysser fingrene for tilbakebetaling paa skatten her i australia!!)
i gaar var jeg paa Rottnest Island, ei lita oey ca 1 time med baat fra perth. dagstur med leie av sykkel, hehe, en svett og varm opplevelse ble det! men kjempefint var det der ute, et lite paradis med sikkert 50 smaa strender som du kunne ha for deg selv med knallblaatt hav. hele oeya tok ca 2 timer aa sykle rundt hvis du sykler i ett. stoppet en del underveis for aa bade, sole meg, snorkle og slappe litt av i varmen. kjempebra snorkling der ute, saa masse farger og masse fisk!:) og ute paa "Rotto", som de lokale kaller oeya har de noen merklige skapninger kalt Quakkas. de ser ut som en blanding mellom kenguru og rotter, og det kryr av dem paa oeya. faktisk er Rottnest Island den eneste oeya i verden som har disse dyrene, saa det var ganske spesiellt. ikke var dem redde heller, fikk til og med kost litt med en par av dem:) kjempesoete, vurderte sterkt aa taa med meg noen av dem hjem i ryggsekken;) fikk tatt masse bilder av dem, lengre ned ser dere iallefall hvordan de ser ut! ellers var jeg i perths enorme park for 2 dager siden, virkelig en kjempefin park med en kjempeutsikt over perth ( bilder lengre ned), og i dag har jeg bare ligget paa stranda og latet meg. maa herpe paa brunfargen naa foer jeg drar til New Zealand, for der blir nok desverre ikke solen like sterk frykter jeg. noermer seg vintertid der, og blir en del kaldere enn Australia. har bare 17 dager igjen i Australia:( uff og uff tiden har gaatt alt for fort! men no worries, jeg skal nyte resten av tia til det fulle jeg, med snorkling, dykking med kvalhai, og masse sol og strand!!:)

fra en av strendene paa Rottnest Island
en Quakka!:)
fra Kings park i Perth

Skrevet av Therese K 02:21 Arkivert i Australia Tagged backpacking Kommentarer (0)

Therese har ankommet Fremantle!

UTEN ryggsekken sin:(

overcast 22 °C

jepp, virgin blue her i australia er litt tilbakestaaende skjoenner dere. dykkerutstyret mitt og den lille sekken min fikk de med i flyet, men den store ryggsekken min var vel for komplisert aa faa med seg paa samme fly, saa naa staar jeg altsaa her i Fremantle, litt utenfor Perth paa vestkysten uten alle kloer, toalettsaker og saa og si alt jeg eier. uflaks meg? neh..... virgin blue kunne ikke gjoere annet enn aa beklage det som hadde skjedd, og lovet at sekken skulle komme med morgenflyet i dag klokken 9. foerste som skjedde naar jeg vaakna var at jeg fikk en telefonsamtale fra flyselskapet om at de ikke hadde klart aa sende sekken min med det flyet eller saa naa skal vist sekken min forhaapentligvis (krysser fingrene) komme om en to timers tid. snakk om at det skal voere vanskelig aa faa bagasjen min fra flyplassen, inn i flyet og til perth. saa her sitter jeg da.. og venter. venter paa aa faa tatt av meg linsene som jeg har hatt paa meg i snart 3 dager i strekk. aa faa dusje. pusse tennene, gre haaret, faa paa meg rene kloer.. GOEY!!
av og til virker det virkelig som om alt er imot en, hehe. men man kan vel ikke gjoere annet enn aa le og ta det litt lett. backpacking skal voere litt katastrofe av og til!:)
eller ingen ting nytt, har truffet igjen to norske karer fra Norge som jeg traff i surfers paradise, og naa ser det ogsaa ut som jeg ikke trenger aa dra til LA alene, for de er nemlig der akkurat samtidig som meg, saa det blir nok bra.
Tone ( fra mosjoen som jeg har reist litt sammen med og egentlig skulle reise sammen med hjem) drar faktisk hjem til norge paa fredag. har ingen penger igjen saa hun hadde ikke raad til aa voere her 2 mnd til. blir rart at hun drar foer meg, hmm.. hadde aldri i verden trodd at ting skulle blitt slik som det har blitt naar jeg sto min siste dag i norge og tenkte paa aret som skulle komme. saa mye har forandret seg underveis! kunne aldri sett for meg at jeg kunne reise rundt her alene, men det har jeg altsaa gjort de siste maanedene, og jeg tror du vokser forferdelig mye paa aa gjoere slike ting paa egen haand ogsaa. det er til tider en stor utfordning og av og til kan det voere skikkelig frustrerende, men man vokser seg sterkere, mer selvstendig og loerer saa utrolig mye underveis. jeg kommer absolutt hjem som en mye rikere person!:)
dagens lille visdomsord:
"life is what happens to you while ur busy making other plans"
tenk litt paa det dere!:)

- TheresE <3

Skrevet av Therese K 00:15 Arkivert i Australia Tagged backpacking Kommentarer (0)

Ferdig med surfcamp!

og nyyyter virkelig sola og stranda i Byron Bay:)

har hatt ei helt fantastisk uke med mye moro, slit, svette og saltvann oppi nesa:P har altsaa voert paa surfcamp den siste uka, og det var dritmoro! 4 timer surfing hver dag, masse tryning, masse god mat og en hel gjeng med gale surfere! etter at Daniel dro paa mandag, dro jeg med bussen til surf campen( 2 timer fra Sydney) der vi skulle voere i 4 dager aa surfe. jeg skal si deg at surfing er veldig hardt! paa torsdag hadde jeg saa vondt i kroppen at jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gjoere av meg. tror jeg har utviklet nye muskler som jeg ikke en gang visste at fantes paa den stakars kroppen min:P 4 timer surfing hver dag tar virkelig paa kroppen, saa jeg skjoenner hvor alle kjekke surfere faar kroppen sin fra, hehe:) mat, surfing og campen var kjempebra og har blitt kjent med mange fantastisk morsome mennesker, blandt annet 2 gale chicks fra Skien, og en homofil Yoga-canadier! funfun!:) og saa sexye vi alle var i vaare vaatdrakter, eller "Wettie" som de kaller det her i australia, der vi sto aa fomla for aa komme oss opp paa surfebrettet. det er myyyyye hard trening som skal til for aa bli god, det er absolutt ikke saa lett som det ser ut til. skulle oenske vi hadde surfestrender i norge, for det er forferdelig morsomt. etter de 4 dagene paa campen satte vi oss ( STIVE OG STOELE!!!) paa bussen oppover til Byron Bay, der vi hadde 3 netter paa hostell med leie av surfebrett og alt. litt stoerre boelger her oppe, saa er mye vanskeligere ogsaa, saa jeg og Skienchicksa har vel egentlig for det meste ligget paa stranda i det nyyyydelie voeret aa slikka sol:) har voert helt fantastisk voer med knallblaa himmel og rundt 26 grader hver dag, saa det er ganske slappe dager! har min siste kveld her i byron bay ikveld, for i maarra blir det nedover til sydney igjen og sette seg paa flyet til vestkysten. blir spennende, men blir veldig trist aa dra ifra alle her da.. vi var foresten ute i gaar og dansa litt paa bordene! vaar nye homofile venn ble tvinget til aa voere med i en strippekonk i baren vi var i, og han vant, hehe!:) vi holdt paa aa flire oss ihjel, det var et syn jeg aldri kommer til aa glemme:) skal opp halv 6 i morra tidlig og ta oss en gaatur opp til fyrhuset og se paa alle delfinene som leker seg i klippene der, spreke er vi:) er en TIMES gaatur opp dit faktisk!
BTW, det er 3,5 UKER igjen til jeg drar ifra australia:( BUHU!:( gruer meg forferdelig til aa dra ifra dette fantastiske landet, det er saa fint her faar ikke sagt det nok!!
har faatt soekt skole og greier naa ogsaa, saa da har jeg iallefall frem til juni paa aa nestemme hva jeg skal ha som 1. valg. what to do, what to do...
until next time..
NO WORRIES!:)
stranda i byron bay
operahuset sett fra seilbaaten
seilbaatcruiset jeg og daniel var paa i havna i sydney
sydney by night

Skrevet av Therese K 03:47 Arkivert i Australia Tagged backpacking Kommentarer (0)

tilbake i Sydney!

etter roadtrip med "Dirty Harry" Adelaide-Sydney:)

overcast 25 °C

jepp, enda en gang tilbake i denne herlige byen, etter aa ha voert paa veien i 10 dager naa:) Melbourne var en kjempefin by det, men det regnet nesten hele tiden mens vi var der, saa fikk ikke gjort saa forferdelig mye der. kaldt var det ogsaa, rundt 15 grader og surt, saa vi fant ut at det var best aa komme seg derifra. saa naa er vi tilbake i Sydney med ca 25 grader ( det er jo trossalt snart vinter her:P), saa det er deilig. naa drar jo Daniel snart ogsaa, setter seg paa flyet mot Norge paa mandag, mens jeg drar paa surfekurs oppover oestkysten i en uke. det blir spennende, blir nok mange morsomme bilder derifra neste uke:) traff igjen noen venner fra Surfers paradise igaar ogsaa, saa ble nok en liten fest i Darling harbour, fun fun:) ellers fikk jeg slikket litt sol paa Bondi beach i gaar, mens daniel var aa hoppa i fallskjerm. skulle virkelig ha oensket jeg kunne gjoere det igjen ogsaa, men faar bli en annen gang, naa gjelder det aa tyne ut de pengene man har i 2 maaneder til. fristen for aa soeke paa skole gaar jo ogsaa ut etter helga, saa i dag skal jeg altsaa bestemme meg for hva jeg skal gjoere videre med livet mitt.. hmm, absolutt ikke enkelt dette, men tror nok jeg skal proeve meg paa trheim ett aar, saa faar vi se hvordan det gaar. vil vel egentlig bare reise enda ett aar, men fortsetter jeg slik, kommer jeg iallefall ikke til aa begynne aa studere, saa fant ut studier foerst, reising etterpaa:) skal paa solnedgangscruise rundt darling harbour, harbour brigde og operahuset i maarra, tror det blir veldig bra jeg. ellers er det ikke saa altfor mye nytt aa melde om, skal snart tussle ned til byen for litt shopping og solslikking i parken, maa jo lade opp til siste kveld paa byen i Sydney:D
no worries mate!
solnedgang i Melbourne april 2009
idyll<3

Skrevet av Therese K 17:53 Arkivert i Australia Tagged backpacking Kommentarer (0)

litt bilder fra Great ocean Road!:)

Great Ocean Road-soloppgang
London Brigde
helikopter over Great Ocean road, helt fantastisk fin utsikt:)
great ocean road sett ovenfra:)
de tolv apostler. ( som naa bare er 8)

om dere noen gang drar til Australia maa dere kjoere Great Ocean Road! er naa fremme i Melbourne, godt og varmt med sol og 30 grader. skal paa shopping i dag:):) dette har jeg gledet meg til i flere maaneder naa! blir nok en snartur ut senere i kveld. i morgen skal vi Aussie Rules fotballkamp, blir spennende:P

Skrevet av Therese K 02:34 Arkivert i Australia Tagged backpacking Kommentarer (0)

(Innlegg 6 - 10 av 34) « Side 1 [2] 3 4 5 6 7 »